SākumsMeklēt - īslaicīgi nepieejamsLapas karte - īslaicīgi nepieejams  

Register
Ielās
AutoTūnings
AutoTūninga projekti
» Latvija
» Import
Standarta auto
» Apraksti
» Testi
Vortāls
» Par
» Kontakti

402.lv sabiedrotie

Nissan 200sx Klubs [www]

DSM Club Latvia [www]

CelicaClub Latvia [www]


Jaunākais galerijā

Pašlaik 402.lv skata
Pavisam: 17
Reģistrēti: 0
Viesi: 17
Online:
Nav
MAX vienlaicīgu lietotāju: 211

Standarta auto : Testi  

402.lv testē Mazda RX-8

HaL
2004.06.02 22:01
komentāri: 38  

Sākt vienmēr ir grūti, bet labs iesākums var novest pie nopietnām beigām. 402.lv ir ne tikai pamatīgi pieķēries visām ap auto tuningu saistītām lietām, bet arī tikpat labi apskata standarta auto komplektācijas, paziņo auto entuziastam noderīgo informāciju mēdijos, kā arī piedāvā cita veida ziņas. Viena tēma, kuru gribas atvērt, cerot uz nopietnu turpinājumu, ir standarta auto testi, kur varētu apskatīt ne tikai jaunus šā gadsimta auto, bet arī pieskarties pagājušā gadsimta leģendām. Šoreiz par RX-8.

Pirmais standarta auto testu sērijas raksts ir tapis sadarbībā ar Latvijas Mazdas Kluba prezidentu Mr.Ozon, kurš auto bija paņēmis priekš BMW kluba rīkotājām Drag Race sezonas atklāšanas sacensībām no M-Motors un piedāvāja iespēju iepriekšējā vakarā ar auto iepazīties mazliet tuvāk. Testēta tika jaudīgākā Mazda RX-8 versija, kura standarta komplektācijā (stock) no 1.3 litru divu rotoru dzinēja attīsta 238 zirgspēku jaudu, kuru novada pie 18 collu riteņiem caur 6-pakāpju pārnesumkārbu.

Sāksim ar auto parametru, kuri redzami zemāk tabulā, apskati:

Dzinējs
Tips RENESIS 13B twin rotor
Litrāža (cu in/cc) 1.3L
Kompresija 10.0:1
Jauda 4-ātrumu automātiskā kārba 197 hp @ 7200 rpm
6-ātrumu manuālā kārba 238 hp @ 8500 rpm
Griezes moments 4-ātrumu automātiskā kārba 164 lb-ft @ 5000 rpm
6-ātrumu manuālā kārba 159 lb-ft @ 5500 rpm
Redline 4-ātrumu automātiskā kārba 7500 rpm
6-ātrumu manuālā kārba 9000 rpm
 
Pārnesumu kārba 4-ātrumu automātiskā kārba 6-ātrumu manuālā kārba
Tips Aizmugurējā piedziņa
Pārnesumu attiecība 4AT 6MT
1st 2.79 3.76
2nd 1.55 2.27
3rd 1.00 1.65
4th 0.69 1.19
5th - 1.00
6th - 0.84
Final Drive 4.44 4.44
 
Stūre un bremzes
Stūres padeves tips Elektriski pastiprinātā rack-and-pinion
Griešanās diametrs (m) 11.18 vispārīgi, 10.57 ierobežoti
Bremžu tips 4-pakāpju ventilēts disks ar ABS

Gandrīz jau leģendu apvītajai Mazda RX-7 triju paaudžu sērijai grūti bija pielīdzināt kādu citu auto. Kā nu ne, rotora dzinējs, kurš aprīkots ar turbīnu jaudīgākajā komplektācijā, spēj attīstīt milzīgu jaudu pie maziem motora tilpumiem, jo rotora dzinēja tehnoloģija spēj dot daudz lielāku atdevi. Bet tam visam ir savi upuri – RX-7 rotora dzinējs pēc rūpnīcas noteiktā spēj kalpot tikai 100 tūkstošus kilometru, pēc kuriem ir nepieciešams dzinēja kapitālais remonts. Tika saražoti vairāki auto modeļi, tai skaitā arī kabriolets.

Tik skaļš auto, kāds bija RX-7, noteikti prasīja turpinājumu, uz kuru nācās diezgan ilgi gaidīt. Bet kā vēstī teiciens - "kas ilgi nāk, labi nāk". Daudzi gan par to strīdas, bet tā jau tīri paliek gaumes lieta. RX-8 pirmo reizi plašākai publikai parādījās 2001.gada Tokijas Motoršovā, 2002.gadā no konveijera nonāca pirmais RX-8 sērijveida modelis - auto, kurš prasīja nopietnas debates, beidzot sasniedza pircējus. Jaudīgākais mazdas sērijas modelis ir ieturēts jaunajās Mazda dizaina līnijās, īpaši neizlecot ar īpaši savādāku, atšķirīgu veidolu. Drīzāk pretēji - RX-8 ērti iekļaujas piedāvāto Mazda auto modeļu klāstā, atrodot savu vietiņu.

Vairāki nozīmīgi faktori gan uztrauca potenciālos RX-8 pircējus – auto tagad bija 4 durvis, kā arī dzinējs vairs netika aprīkots ar turbīnu. Bet Mazda piedāvā diezgan interesantu risinājumu sportiskajai 4-durvju kupejai – aizmugurējās durvis veras pretēji priekšējām, pirmajos brīžos nemaz nevar pamanīt faktu, ka auto ir četrdurvīgs. Tehniķi arī piedāvā dzinējā 2 rotorus iepriekšējā viena vietā un motora kalpošanas ilgums ir palielinājies līdz 300 tūkstošiem kilometru, kas jau ir diezgan nopietns cipars rotormotoram.

Bet īpaši neiedziļināsimies rūpnīcas aprakstiem un dinamikas rādītājiem, bet gan ķersimies paši klāt sarkanajai skaistulei, izpētot kā tad īsti tur ir.

Kad ieradāmies testa vietā, laiks mūs patiešam lutināja, kas ļāva par foto sesijas kvalitāti neuztraukties, līdz ar to varējām sākt ar pāris ievadbildēm pirms iesēšanās auto.

Viena no pirmajām lietām, kas piesaistīja, bija lielie riteņi, kas salīdzinoši mazajam auto neizskatījās nemaz par mazu, jo pilnībā sakļāvās ar riteņu arkām. Bet tāpat 18 collas, 215/40 priekšā un 235/40 aizmugurē ir diezgan iespaidīgs cipars tādu gabarītu auto.

Bet pats galvenais, kas fascinēja, bija salons. Līdz sīkumam nostrādātās detaļas, fantastiski ērtie un skaistie sarkanās ādas recaro sēdekļi, pārdomātais rādījumu panelis aci piesaistīja momentāni. Vienīgā salīdzinoši nesimpātiskā lieta, kas vieš tādu kā nepabeigtības sajūtu, ir viduskonsole. Panelī iebūvētā mūzikas sistēma kaut dod labu kopējo skanējumu, izskata ziņā diezgan atpaliek no vizuāli baudāmiem projektiem. Bet sajūta, sakļaujoties kopā sēdekli, kad pilnībā esi ieņēmis visērtāko sēdēšanas pozu, atskārš visu. Tomēr RX-8 ir sporta nevis ģimenes auto, līdz ar to nākas samierināties ar dažām nepilnībām. Vietas aizmugurē dīvainā kārtā ir vairāk, kā bija gaidīts. 1.90m garš cilvēks var salīdzinoši ērti sēdēt, neliecot ne ceļus piecos līkumos, ne galvu pret grieztiem, bet ilgākus braucienus tomēr būtu pagrūti izturēt.

Virsbūve arī atstāj spēcīgu iespaidu. Platās riteņu arkas, garā priekša, slaidās plūdlīnijas liek domāt, ka ar aerodinamiku viss ir kārtībā. Platos sliekšņus klāj alumīnija krāsas plāksnīte ar RX-8 uzrakstu, izskatās ļoti interesanti. Aizmugurējās durvis veras diezgan interesanti – tikai pēc priekšējo durvju atvēršanas un uz pretējo pusi. Izskatās it kā auto viss sāns būtu atvērts, kliedzot pēc tā, lai salonā kaut ko lielu ieliktu, kaut reāli nekam tur nav vietas. Aizmugurējās durvis arī aizvērt nav iespējams, kamēr aizvērtas nav priekšējās durvis, kas būtu diezgan loģiski. Bagāžnieks ir tipisks sporta auto – maziņš, kaut divām sporta somām tur vietas pietiek, pietiek pat vēl kaut kam. Bet ceļojumu bagāžu taču ar šo auto nepārvadāsi?

Pēc nelielas fotosesijas, varam doties mazā, sen gaidītā izbraukumā. Pirmā brauciena dinamikas rādītāji liek vilties, kaut kas nav tā, auto neuzņem ātrumu pietiekami ātri. Bet Mr.Ozon mierina, sakot, ka pēc noklusējuma RX-8 ir ieslēgta pretspolēšanas (ESP) sistēma, kas dinamikas rādītājus manāmi pasliktina, nodrošinot vadītājus un pasažierus no nevajadzīgiem sānslīdes atgadījumiem. Otrajā braucienā pēc elektronikas atslēgšanas rādītāji manāmi uzlabojas, ļaujot tahometra bultiņai traukties pasažiera virzienā arvien ātrāk. Sēdekļi ērti iekļauj pie paātrinājuma, liekot justies kā īstenā sporta auto. Nemaz nemanot ir sasniegts 120 km/h, kas pilsētā ir pa ātru, līdz ar to tiek dota vaļa bremzēm, kuras neliek vilties, savaldot ātrumu uzreiz.

Veicot vairākus braucienus, tomēr nepamet sajūta par to, kur tad ir tie 240 zirgi!? Īstenībā tos galīgi nejūt, tādas jaudas auto vajadzētu vairāk spiest sēdekļos.

Vēlāk vakarā tika nolemts auto pārbaudīt sacīkšu režīmā, sacenšoties ar citiem līdzīgas vai mazāk līdzīgas jaudas auto. Un seko vilšanās pēc vilšanās, auto dinamikas rādītāji nebūt nav tie labākie. RX-8 vairākkārt piekāpjas auto ar jaudu, kura ir par apmēram 70 zirgspēkiem mazāka. Grūti spriest, kāpēc tā ir, vai tiešām RX-8 tik slikti iet? Tas tā arī paliek neatbildēts jautājums.

Nākamās dienas BMW Kluba Drag Race sacensības Biķernieku Sporta kompleksā arī parāda, ka auto nebūt nav tas liekākais pretinieks, atzīstot 2.5 litru E36 BMW pārākumu. Bet tiek arī novērots viens cits fakts, kuru pieminēju jau iepriekš – ar ieslēgtu pretspolēšanas sistēmu RX-8 neiet, pilnīgi apturot motora apgriezienus, kad tiek strauji atlaists sajūga pedālis. Protams, šī sistēma sacensību režīmam ir viennozīmīgi nederīga.

Kopējais iespaids par auto tomēr ir izveidojies labs. Auto ir skaists, lai nu ko teiktu skeptiķi, Mazda dizaineri no konveijera ir nolaiduši nostrādātu auto, kurš gan, pēc manām domām, vairāk ir sieviešu auto. Kaut gan nav noteiktas noslieces uz konkrētu dzimumu, auto varētu piestāvēt tikpat labi vīrietim, cik sievietei. Dinamikas rādītāji varēja būt labāki, nevar saprast, kādēļ auto neiet savai jaudai attiecīgi.

Vai auto izveidosies par tādu kulta auto, kāds bija tās priekštecis? To rādīs laiks. Un vai ir vērts maksāt par to 24 tūkstošu latu? Tas lai paliek katra paša ziņā.



  Top.LV