SākumsMeklēt - īslaicīgi nepieejamsLapas karte - īslaicīgi nepieejams  

Register
Ielās
AutoTūnings
AutoTūninga projekti
» Latvija
» Import
Standarta auto
» Apraksti
» Testi
Vortāls
» Par
» Kontakti

402.lv sabiedrotie

Nissan 200sx Klubs [www]

DSM Club Latvia [www]

CelicaClub Latvia [www]


Jaunākais galerijā

Pašlaik 402.lv skata
Pavisam: 8
Reģistrēti: 0
Viesi: 8
Online:
Nav
MAX vienlaicīgu lietotāju: 211

Ielās : Pārskati  

Ceļš vai Bezceļš...?

Yanko
2005.03.21 02:46
komentāri: 35  

Ir klāt pavasaris, kad, nokūstot sniegam, savas dziļās bedres uz asfalta ir parādījis ceļš. Reizēm atliek vien izbrīnā apstāties pie izsistas bedres, taču ar katru gadu situācija uz ceļiem arvien pasliktinās, bet varas vīri tik taisnojas - trūkst finansējuma.

Braucot pa Tallinas (via Baltica) šoseju, nespēju vienaldzīgi pabraukt garām zīmei, kurā norādīts "Bedrains ceļš 20 km garumā". Jā, valstij sanāk lētāk ceļa malā saspraust šādas zīmes, bet vai lētāk tas sanāk mums, šoferiem? Daudzi ir pārsituši riepas, salocījuši diskus, pārlauzuši bamperus u.c. sava auto detaļas, ieskrienot kādā no bedrēm. Vai valsts labo mūsu mašīnas??

Cēloņi bedrēm asfaltā, kuras vairs jau aizlipināt nevar, meklējamas senāk, t.i. 1991. gadā, kad nepietiekamā finansējuma un attiecīgi dēļ sliktās uzturēšanas dēļ tās radās. Nav iespējams ne finansiāli, ne fiziski tik ātri salabot, bet gan pakāpeniski un mērķtiecīgi, daudz ilgākā laika posmā. Kā arī bieži jau redzam bedres jaunajos asfalta lējumos, kā arī nekvalitatīvi uzklātus asfalta segumus, kas ir vai nu naudas taupīšanas vai korupcijas rezultāts. Un šeit jau rodas jautājums, kas un uz ko ekonomē. Pasūtītājs, protams, pieņem lētāko variantu, taču vai uz materiālu, t.i. asfalta kvalitāti neekonomēs arī pats tā ceļa būvētājs, strīdīgs jautājums. Un ne vienmēr lētākais variants nozīmē labākais, gluži otrādi. Kad mēs beidzot sāksim domāt kaut mazliet uz priekšu? Vai tiešām sanāk lētāk šo darbu veikt divreiz?

Stulbākais ir tas, ka cieš visi? Tiek maksāts nodoklis, liels nodoklis, taču kur ir rezultāts? Pie ļoti liela skaita avāriju un citu veidu auto problēmu vainīgi ir sliktais un vietumis pat ļoti sliktais asfalta segums, kā arī smago baļķu vedēju iebrauktās risas asfaltā, kuras lietus laikā ir pilnas ar ūdeni. Sekas varat paši paredzēt. Liela dala ceļu gan ārpus, gan Rīgā ir zem jebkuras kritikas. Apskatot CSDD datus redzam, ka ceļu satiksmes negadījumu skaits katru gadu arvien pieaug, attiecīgi pieaug arī avārijās bojāgājušo skaits. Protams, mēs nevaram strikti pateikt – "vainīgs ceļš", bet ceļš šajās situācijās spēlē ļoti lielu lomu.

 

CSNg kopskaits

Bojā gājušo skaits

2003.g.

2004.g.

2003.g.

2004.g.

45555

48912

493

516

 

Jautājums rodas sekojošs – ko mēs darīsim pēc gada vai diviem, ja situāciju neuzlabosies? Kad valdības pārstāvji pārstās meklēt avāriju cēloņus nepareizās vietās, vainojot pārgalvību vai jaudīgos auto? Kad beidzot varēs redzēt rezultātu samaksātajai naudai? Un kādēļ mums no visām trijām Baltijas valstīm ir vissliktākais ceļu seguma stāvoklis? Sadzirdot atbildi uz visiem jautājumiem, iespējams būs skaidrs, ka kaut kas tiek darīts.


  Top.LV